Hoe werkt het?

Het dashboard voor de echte online marketeer

Introductie

Heb je een eigen bedrijf of ben je in dienst als marketingmanager? Dan maak je ondertussen vast gebruik van online analysetools en social media, zoals Linkedin, Facebook, Twitter of alle Google diensten. Het kost je een halve dag om al deze platforms te kunnen monitoren: alleen al het opzoeken van alle inloggegevens, om vervolgens per platform de relevante statistieken voor je bedrijf bij elkaar te verzamelen. Misschien toch eerst maar even dat mailtje sturen of dat telefoontje plegen? Halverwege haak je af... als je er uberhaupt al aan begonnen bent.

Zou het niet mooi zijn als er één website is waar je alle relevante informatie van je online accounts kan bekijken? Waar je maar één keer hoeft in te loggen? Waar je alle statistieken kunt vergelijken: zelfs die van je recent verzonden nieuwsbrief? Dat zou niet alleen veel tijd - en dus geld - besparen, maar uiteindelijk ook meer conversies opleveren toch?

Maak kennis met het nieuwste Nederlandse online marketingplatform, speciaal ontwikkeld voor snelle, overzichtelijke en volledige overzichten van je online activiteiten: DataDashboard.

De juiste keus voor de online marketeer

Google Analytics

Ben je benieuwd of alle marketingactiviteiten die je onderneemt ook effect hebben? In het dashboard zie je in één oogopslag de belangrijkste bezoekersdata van de website in simpele maar duidelijke grafieken. Is er een toename in bezoekers ten opzichte van vorige maand of gaat het bouncepercentage de verkeerde kant op? Je leest het allemaal centraal uit.

Volledigheid voor de online marketeer

Google Analytics eCommerce

Hoeveel omzet heb je vanuit de website? Of misschien wil je weten wat je conversiepercentage is? Al deze vitale informatie wordt visueel gemaakt in het dashboard. Eenvoudig, leesbaar en snel voorhanden. Inclusief een kosten-indicator waarmee je kunt zien of de kosten zijn opgelopen, of juist zijn afgenomen.

De Social desktop voor de online marketeer

Google AdWords

ROI. Dat is waar het om draait: levert de investering ook daadwerkelijk iets op? Vergroot de campagne de naamsbekendheid? Worden er meer producten verkocht? In het dashboard kun je direct al je lopende campagnes volgen en de belangrijkste informatie per campagne inzien.

Volledigheid voor de online marketeer

Social Media

De meest actuele sociale stand van zaken in je eigen dashboard! Hoeveel followers heb ik nou eigenlijk op LinkedIn? Loop ik geen verkoopkansen mis op bepaalde tags via Twitter? Wat is mijn bereik via Facebook? Dit en nog veel meer informatie hebben we voor je verzameld. Je kunt ook direct via het dashboard berichten posten op diverse social media. Je eigen Social Werkplek!

Volledigheid voor de online marketeer

Emailcampagnes

Ontvangers segmenteren, teksten schrijven, landingspagina's koppelen, foto's verzamelen, testen en dan het moment van de waarheid: versturen. Emailcampagnes nemen veel tijd in beslag, maar de statistieken van de verzonden mailings kunnen we gebruiken voor het optimaliseren van onze campagnes. We geven de top 5 van meest gebruikte emailclients weer, openingsstatistieken en nog veel meer interessante data.

Volledigheid voor de online marketeer

Uniek: Benchmark

Deze functie is nog in ontwikkeling maar zal binnenkort in het dashboard worden opgenomen: de benchmark. Het is natuurlijk al geweldig dat alle belangrijke cijfers gebundeld zijn in 1 pakket, maar wat betekenen de cijfers? De benchmark-functie zal aangeven of de door jou behaalde cijfers boven of onder het landelijk gemiddelde liggen. Dit is met name interessant voor de statistieken die niet afhankelijk zijn van de grootte van de organisatie, zoals bijvoorbeeld de click-through rate van je advertenties (AdWords) of het bouncepercentage van bezoekers op de website (Analytics).

Volledigheid voor de online marketeer


Het gemak van alles achter 1 inlog

Google Analytics eCommerce tracking Google AdWords Social media Emailcampagnes Benchmarking En meer...